Obchodní podmínky internetového obchodu TIDEA

Obchodní podmínky společnosti TIDEA s.r.o. účinné od 1. 1. 2024

IČO: 09763198, sídlo: Bavorská 2780/2, Stodůlky, 15500 Praha 5, zapsaná v obchodním rejstříku Městského soudu v Praze, oddíl C, vložka 19015.

Čl. I: Základní ustanovení

1.1 Tyto obchodní podmínky (dále jen „VOP“) upravují práva a povinnosti mezi společností TIDEA s.r.o. (dále jen „prodávající“) a jejími zákazníky (dále jen „kupující“), kteří společně budou nazýváni „smluvní strany“. VOP se vztahují na kupní smlouvy a další závazkové vztahy, které vznikají v souvislosti s prodejem zboží nabízeného na webových stránkách internetového obchodu TIDEA s.r.o. (http://www.eshop.tidea.cz). Vztahy zahrnují uzavírání kupních smluv, reklamace, záruční a pozáruční servis a další související činnosti.

1.2 Provozovatelem a prodávajícím internetového obchodu je TIDEA s.r.o., se sídlem Bavorská 2780/2, Stodůlky, 15500 Praha 5, IČ: 09763198, zapsaná v obchodním rejstříku Městského soudu v Praze, oddíl C, vložka 19015. TIDEA s.r.o. je oficiálním exkluzivním distributorem OMM Lavapavimenti srl. Při uzavírání a plnění kupních smluv prodávající jedná v rámci své obchodní činnosti. Kontaktní údaje prodávajícího: poštovní adresa pro zasílání – Svatojiřská ul. 596/32, 412 01 Litoměřice, e-mail: prodejomm@tidea.cz, telefon: +420 733 150 638.

1.3 Kupující, ve smyslu těchto VOP, je fyzická osoba, která nakupuje zboží prostřednictvím internetového obchodu TIDEA s.r.o. zejména pro osobní potřebu a neprovádí takové nákupy v rámci své podnikatelské činnosti (dále jen „spotřebitel“). Internetový obchod je určen výhradně pro zákazníky na území České republiky. Tyto VOP se tedy vztahují pouze na transakce mezi prodávajícím a spotřebitelem. Pokud by kupující byl podnikatel, nebo uvedl své IČ a/nebo DIČ při objednávce, nebo pokud spotřebitel vloží zboží do svého obchodního majetku, platí pro něj Všeobecné prodejní, dodací, záruční a montážní podmínky TIDEA s.r.o. pro podnikatele, nikoli tyto VOP.

1.4 Definice zboží

Zbožím pro účely těchto VOP se rozumí všechny výrobky a jejich příslušenství, stejně jako náhradní díly, které společnost TIDEA s.r.o. nabízí a prodává prostřednictvím svého internetového obchodu (dále jen „zboží“ nebo „věc/i“).

1.5 Seznámení s VOP

Prodávající umožňuje každému zákazníkovi seznámit se s těmito VOP jejich zveřejněním na oficiálních webových stránkách společnosti TIDEA s.r.o., v sídle společnosti nebo v jednotlivých prodejnách.

1.6 Platnost VOP

VOP tvoří nedílnou součást kupní smlouvy. V případě, že prodávající a kupující uzavřou písemnou kupní smlouvu, v níž si dohodnou podmínky, které se liší od VOP, mají tato ustanovení přednost před VOP.

1.7 Dostupnost zboží

Seznam zboží na internetových stránkách elektronického obchodu https://eshop.tidea.cz/ je katalogem běžně dodávaného zboží, přičemž prodávající nezaručuje okamžitou dostupnost všech uvedených položek. Kupující si může ověřit dostupnost zboží prostřednictvím e-mailu na adrese prodejomm@tidea.cz.

1.8 Informace o zboží

Stručný popis zboží je uveden na webových stránkách prodávajícího, přičemž podrobnější informace budou kupujícímu poskytnuty na vyžádání. Další údaje o zboží jsou zasílány společně se samotným zbožím, kdy je vždy přiložen návod k obsluze (použití) v českém jazyce.

1.9 Informace před uzavřením kupní smlouvy

TIDEA s.r.o. v souladu s § 1820 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, sděluje kupujícímu následující informace: a) U každého nabízeného zboží jsou uvedeny údaje o jeho hlavních vlastnostech, které odpovídají použitému prostředku komunikace a povaze zboží nebo služby. b) Identifikace prodávajícího, včetně sídla, telefonických kontaktů a e-mailové adresy pro doručování, je uvedena v záhlaví a v čl. I, bod 1.1 a 1.2 těchto VOP. c) Ceny zboží na e-shopu jsou uváděny jako konečné, včetně všech daní a poplatků stanovených zákonem. Náklady na dodání se mohou lišit v závislosti na dalších kritériích (např. výše objednávky, váha zboží apod.), podrobnosti viz čl. IV. VOP a v sekci „Způsoby a ceny doručení“. d) Prodávající neuzavírá smlouvy na dobu neurčitou nebo smlouvy o opakovaném plnění. Pokud by takové smlouvy byly uzavřeny, prodávající sdělí kupujícímu cenu za jedno zúčtovací období, které činí jeden měsíc. e) Prodávající neupravuje ceny pro spotřebitele na základě automatizovaného rozhodování. f) Náklady na komunikaci na dálku neodchylují od základní sazby, prodávající si neúčtuje žádné další poplatky. Podrobnosti viz čl. II, bod 2.11 VOP.

g) Způsob platby za zboží je uveden v článku IV. VOP a v sekci „Platební metody a fakturace“. Informace o způsobu a čase dodání zboží najdete v článku V. VOP a v sekci „Způsoby a ceny doručení“. Prodávající zajišťuje vyřizování stížností kupujících prostřednictvím e-mailu na adrese prodejomm@tidea.cz. O vyřízení stížnosti bude kupující informován na jeho elektronickou adresu.

h) Podmínky, lhůty a postup pro uplatnění práva na odstoupení od smlouvy jsou uvedeny v těchto VOP. Pokud není možné zboží vrátit obvyklou poštovní cestou vzhledem k jeho povaze, nese kupující zvýšené náklady spojené s vrácením. Zboží lze vrátit také osobně na kterékoli kamenné prodejně prodávajícího, jejichž seznam je dostupný na www.tidea.cz v sekci „Pobočky“ (toto se nevztahuje na partnerské pobočky). Práva z vadného plnění jsou upravena v článku VIII., včetně informací o záruce za jakost, poprodejním servisu a jejich podmínkách.

i) Prodávající vždy postupuje v souladu se zákonem a těmito VOP, avšak konkrétní kodex chování nebyl přijat.

j) Prodávající běžně neuzavírá smlouvy na dobu neurčitou nebo automaticky prodlužované smlouvy. V případě takových smluv bude kupující předem informován o daných parametrech.

k) Informace o existenci, způsobu a podmínkách mimosoudního vyřizování sporů spotřebitelů, včetně údajů o tom, zda je možné se obrátit se stížností na příslušný orgán dohledu nebo státního dozoru, jsou uvedeny v článku XI. VOP.

Čl. II: Uzavření kupní smlouvy

2.1 Návrhem na uzavření kupní smlouvy je umístění nabízeného zboží na stránkách internetového obchodu „TIDEA internetový obchod“.

2.2 Kupující si zboží objednává kliknutím na tlačítko „vložit do košíku“. Dalším krokem je přihlášení registrovaného kupujícího pomocí e-mailové adresy a hesla. Pokud kupující není registrován v systému internetového obchodu TIDEA, může si vytvořit nový zákaznický účet. Kupující má rovněž možnost objednat zboží bez předchozí registrace.

2.3 Po zadání fakturační a doručovací adresy si kupující vybere způsob platby za zboží dle bodu 4.2 VOP a způsob zasílání zboží dle bodu 5.2 VOP. Před definitivním potvrzením objednávky má kupující právo zkontrolovat celou objednávku a zadané údaje. Pokud chce změnit některou položku, může to provést pomocí tlačítka „Krok zpět“, které ho vrátí k předchozím krokům. Vytvořením objednávky kupující potvrzuje, že se před uzavřením kupní smlouvy seznámil s těmito VOP, jejichž nedílnou součástí je Sdělení před uzavřením smlouvy pro kupující uvedené v čl. I, bod 1.9 těchto VOP, jakož i s informacemi o zpracování osobních údajů, možnostmi dopravy, platby a postupem reklamace. Pokud kupující souhlasí s podobou objednávky, závazně ji potvrdí tlačítkem „Kupuji a zaplatím“.

2.4 Závazné potvrzení objednávky zboží kupujícím představuje návrh na uzavření kupní smlouvy. Samotná kupní smlouva se uzavírá doručením potvrzení objednávky prostřednictvím e-mailu na adresu zadanou kupujícím během objednávání. Od tohoto okamžiku vznikají mezi prodávajícím a kupujícím vzájemná práva a povinnosti, které jsou specifikovány v kupní smlouvě a těchto VOP, které jsou její nedílnou součástí. Změny nebo zrušení vzniklé kupní smlouvy jsou možné pouze na základě dohody mezi prodávajícím a kupujícím, nebo na základě zákonných důvodů.

2.5 Kupní smlouva se uzavírá v českém jazyce. Informace o závazné objednávce a fakturační údaje budou prodávajícím uchovávány v elektronické formě po dobu 5 let, a v případě zájmu může být kupujícímu umožněn přístup k těmto informacím.

2.6 Kupující obdrží společně s potvrzením objednávky také kupní smlouvu a tyto všeobecné obchodní podmínky na svou e-mailovou adresu.

2.7 Pokud je objednané zboží skladem, bude odesláno do tří pracovních dnů od závazného uzavření smlouvy.

2.8 Pokud se prodávající a kupující nedohodnou jinak podle bodu 5.4 VOP, je prodávající povinen vyřídit objednávku kupujícího do 30 dnů od jejího doručení. Vyřízením objednávky se rozumí dodání zboží v souladu s bodem 5.7 VOP.

2.9 Odesláním objednávky kupující potvrzuje, že se seznámil s těmito VOP a že s nimi souhlasí. Kupující byl dostatečně informován o těchto VOP před provedením objednávky a má možnost je podrobně prostudovat. Souhlas se zněním těchto VOP je potvrzen kliknutím na pole, které označuje seznámení a souhlas s těmito VOP před odesláním objednávky.

2.10 Uzavřením kupní smlouvy strany vyjadřují úplnou dohodu pouze ohledně předmětu koupě. Jakékoli další dohody mezi smluvními stranami, které se týkají předmětu kupní smlouvy, pozbývají platnost uzavřením této smlouvy.

2.11 Kupující souhlasí s využitím prostředků komunikace na dálku při uzavírání smlouvy. Náklady spojené s těmito prostředky, jako například náklady na internetové připojení, hradí kupující sám.

Čl. III: Práva a povinnosti smluvních stran

3.1 Prodávající má právo požadovat od kupujícího včasné a řádné zaplacení kupní ceny za dodané zboží.

3.2 Prodávající má právo stornovat objednávku kupujícího v případě vyprodání zboží, jeho nedostupnosti nebo podstatné změny ceny, pokud není schopen zboží dodat ve lhůtě uvedené v těchto VOP nebo na základě osobní dohody s kupujícím o ceně. V takovém případě bude kupující informován telefonicky nebo e-mailem, a pokud již zaplatil část nebo celou kupní cenu, budou mu tyto prostředky vráceny do 14 dnů od oznámení o stornování na jím určený účet, pokud se nedohodnou jinak.

3.3 Prodávající je povinen dodat zboží podle objednávky kupujícího ve stanoveném množství, kvalitě a termínu a zabalit ho nebo připravit na přepravu způsobem, který zajistí jeho uchování a ochranu, přičemž dodané zboží musí odpovídat platným právním předpisům České republiky.

3.4 Společně se zbožím musí prodávající kupujícímu předat v písemné nebo elektronické podobě všechny potřebné doklady pro převzetí a užívání zboží, včetně dalších dokladů vyžadovaných platnými právními předpisy (návody v českém jazyce, záruční list, dodací list, daňový doklad).

3.5 V případě situace uvedené v bodě 3.2 VOP nebo v jiných případech se mohou strany dohodnout na náhradním plnění ve stejné kvalitě a ceně.

3.6 Kupující má právo na dodání zboží v dohodnutém množství, kvalitě, termínu a místě podle závazného potvrzení objednávky.

3.7 Kupující je povinen převzít zakoupené nebo objednané zboží, zaplatit prodávajícímu dohodnutou kupní cenu v dohodnuté lhůtě včetně nákladů na doručení zboží a potvrdit převzetí zboží podpisem v dodacím listě.

Čl. IV: Cena a vedlejší poplatky

4.1 Všechny ceny zboží jsou založeny na aktuálním katalogovém ceníku prodávajícího, který je zveřejněn na jeho internetových stránkách (https://eshop.tidea.cz/). Ceny jsou platné k datu objednávky a pokud není uvedeno jinak, jsou vyjádřeny v české měně (Kč), včetně příslušné sazby DPH dle platné legislativy a poplatku za recyklaci. Tyto ceny jsou konečné pro kupujícího. Slevy na zboží nelze kombinovat, pokud na internetových stránkách prodávajícího není uvedeno jinak. V případě technické závady v systému prodávajícího, která umožní vzájemnou kombinaci slev nebo uvede cenu s chybou (například chybějící či nadbytečné číslice), prodávající není povinen dodat zboží za tuto chybnou cenu, a to ani po potvrzení objednávky. Prodávající si vyhrazuje právo odstoupit od smlouvy dle čl. X VOP.

4.2 Dodání zboží je podmíněno zaplacením celé kupní ceny. Kupující je povinen uhradit cenu zboží buď na dobírku, nebo jiným způsobem podle odkazu zde. V případě dobírky je kupující povinen zaplatit celkovou částku včetně nákladů na dopravu při převzetí zboží. Vlastnictví prodávaného zboží přechází na kupujícího až po úplném zaplacení.

4.3 Kupující obdrží fakturu k každému zakoupenému zboží, a to buď v tištěné, nebo elektronické podobě.

4.4 Akční ceny platí do vyprodání zásob prodávajícího nebo do dosažení stanoveného počtu kusů akčního zboží, nebo do ukončení akce, podle toho, co nastane dříve.

Čl. V: Dodací podmínky

5.1 Dodání objednaného zboží probíhá prostřednictvím dobírky (maximálně do 30 kg). Pokud objednané zboží nebo jeho souhrn překročí tento limit (dále jen „nadměrné zboží“), prodávající informuje kupujícího před dodáním o této skutečnosti, aby došlo k dohodě o způsobu dopravy a přepravních nákladech. Pokud kupující nesouhlasí s navrhovaným způsobem dopravy nebo cenou, má právo odstoupit od smlouvy do 24 hodin od oznámení. Během této lhůty není prodávající v prodlení s dodáním nadměrného zboží.

5.2 Prodávající účtuje kupujícímu přepravní poplatek za dodání zboží.

5.3 U dodání zboží na dobírku se účtuje poplatek.

5.4 Dodací lhůty a termíny uvedené v objednávce (pokud nebyly stranami výslovně dohodnuty jako pevné) mohou být měněny na základě písemné nebo ústní dohody s kupujícím, v závislosti na povaze dodávky (druh, počet nebo provedení zboží). Prodávající se snaží dodržet lhůty a termíny uvedené v objednávce.

5.5 Pokud se smluvní strany na dodací lhůtě výslovně nedohodly jinak, platí lhůty a termíny uvedené v článcích 2.7 a 2.8 těchto VOP.

5.6 Pokud prodávající dodává zboží prostřednictvím zásilkové služby a nelze stanovit přesnou hodinu dodání, doporučuje se kupujícímu uvést jako adresu doručení místo svého zaměstnání, případně i osobu, která je pověřena převzetím zboží.

5.7 Za řádné a včasné dodání zboží se považuje: a) převzetí zboží kupujícím, b) umožnění kupujícímu převzít zboží na jím určeném místě.

5.8 Za okolnosti, které vylučují odpovědnost prodávajícího za opožděné dodání, se považují: vyšší moc, provozní poruchy, překročení dodacích lhůt ze strany subdodavatelů, výpadek surovin, energie nebo pracovní síly, stávky, výluky, problémy v dopravě, veřejná nařízení a podobné okolnosti. V těchto případech prodávající dodá zboží kupujícímu co nejdříve po odstranění překážky.

5.9 Pokud prodávající po potvrzení objednávky zjistí, že objednané zboží již není k dispozici nebo výroba byla zrušena, nabídne kupujícímu alternativní zboží se srovnatelnými parametry za cenu stanovenou v objednávce.

Čl. VI: Převod vlastnictví a riziko poškození zboží

6.1 Vlastnické právo k zboží přechází na kupujícího až po úplném zaplacení kupní ceny.

6.2 Riziko poškození zboží přechází na kupujícího v okamžiku převzetí zboží. Pokud kupující zboží včas nepřevezme, riziko přechází v okamžiku, kdy mu prodávající byl schopen zboží řádně a včas doručit, nebo když mu umožnil nakládat se zbožím na určeném místě, a kupující zboží nepřevezme.

Čl. VII: Ochrana osobních údajů

7.1 Rádi Vás informujeme o způsobu zpracování Vašich osobních údajů naší společností.

7.2 Ochrana Vašich soukromých údajů a osobních dat je pro nás velmi důležitá. Považujeme tyto údaje za důvěrné a zajišťujeme jejich ochranu. Dbáme na bezpečnost jejich zpracování a pečlivý výběr partnerů, kteří mají k těmto údajům přístup, a přísně dodržujeme všechny platné normy.

7.3 Vaše osobní údaje zpracováváme v souladu s platnými právními předpisy o ochraně osobních údajů, zejména nařízením Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 2016/679, a zákonem č. 110/2019 Sb., o zpracování osobních údajů.

7.4 Všechny informace o zpracování osobních údajů jsou v souladu s nařízením Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 2016/679 a zákonem č. 101/2000 Sb. o ochraně osobních údajů; účinné od 25.5.2018.

7.5 Kupující se zavazuje uvádět své osobní údaje správně a pravdivě a bezodkladně informovat prodávajícího o jakýchkoliv změnách.

Čl. VIII: Reklamační podmínky

8.1 Prodávající odpovídá kupujícímu, že zboží při převzetí nemá vady. Zvláště prodávající zaručuje, že zboží: a) odpovídá dohodnutému popisu, druhu, množství a kvalitě, funkčnosti, kompatibilitě a dalším specifikovaným vlastnostem, b) je vhodné pro účel, který kupující požaduje a s nímž prodávající souhlasil, c) je dodáno s ujednaným příslušenstvím a pokyny k použití včetně montážního návodu, d) je vhodné pro běžné použití daného druhu zboží, v souladu s právními předpisy a technickými normami, e) má obvyklé vlastnosti zboží stejného druhu, které kupující rozumně očekává, včetně prohlášení prodávajícího a reklamy, f) je dodáno s příslušenstvím, které kupující může rozumně očekávat, včetně obalu a pokynů, g) odpovídá jakostí nebo provedením vzorku poskytnutého prodávajícím před uzavřením smlouvy.

8.2 Práva a povinnosti smluvních stran týkající se odpovědnosti prodávajícího za vady, včetně záruky, se řídí příslušnými právními předpisy, zejména § 2113 a násl. NOZ zákona č. 89/2012 Sb. V případě, že se vada zboží projeví do jednoho roku od převzetí, považuje se za vadné již při převzetí, ledaže povaha vady vylučuje tuto možnost. Tato lhůta neběží, pokud kupující zboží nemohl užívat z oprávněného důvodu.

8.3 Prodávající poskytuje záruku za jakost dodaného zboží a zavazuje se, že zboží si uchová své funkce a výkon po určitou dobu při obvyklém použití a v případě vady nad rámec zákonných práv vrátí kupní cenu, vymění zboží nebo ho opraví, nebo poskytne příslušnou službu, pokud zboží nebude mít vlastnosti uvedené v prohlášení o záruce.

8.4 Kupující je povinen bez zbytečného odkladu reklamovat vady zboží u prodávajícího, jakmile je zjistí, a to v souladu s platnými reklamačními podmínkami. Tyto podmínky byly vypracovány podle ustanovení NOZ a zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, v aktuálním znění (dále jen „zákon o ochraně spotřebitele“). Kupující má právo uplatnit záruku pouze na zboží, které vykazuje vady způsobené výrobcem, dodavatelem nebo prodávajícím, pokud se na něj vztahuje záruka a bylo zakoupeno prostřednictvím internetového obchodu prodávajícího.

8.5 Záruční doba činí 24 měsíců a začíná běžet od dne předání zboží kupujícímu nebo od dne, kdy zboží dorazí do místa určení, pokud bylo podle smlouvy odesláno. Kupující má právo reklamovat vady, které se na zboží objeví v průběhu této dvouleté lhůty. Pokud je třeba zboží uvést do provozu a tuto činnost provádí prodávající nebo jím pověřená osoba, záruční doba začne běžet od dne uvedení zboží do provozu. Na dodané nebo vyměněné náhradní díly v rámci opravy a na pohonné akumulátory se vztahuje záruka v délce 6 měsíců, zatímco na provedené práce se vztahuje záruka po dobu 3 měsíců. Pohonné akumulátory (baterie) mají omezenou záruční dobu 6 měsíců.

8.6 Záruční doba uvedená v bodě 8.4 se prodlužuje o dobu, po kterou kupující nemohl zboží v záruční době používat kvůli prováděné opravě prodávajícím. Pokud dojde k výměně zboží nebo jeho části za nové, nová záruční doba podle článku 8.4 nezačne běžet.

8.7 Kupující je povinen provést prohlídku zboží při převzetí a ujistit se o jeho vlastnostech a množství. Pokud tak neučiní, může uplatnit nároky z vad zjištěných při této prohlídce pouze v případě, že prokáže, že tyto vady mělo zboží již v okamžiku převzetí.

8.8 Kupující se při užívání zboží musí řídit pokyny uvedenými v přiloženém návodu a obecně známými pravidly.

8.9 Kupující je povinen zkontrolovat technický stav zboží a stav provozních náplní před každým použitím. U elektrických spotřebičů je nutné používat napájecí napětí, které odpovídá štítkovým hodnotám přístroje.

8.10 Práva z vadného plnění může kupující uplatnit písemně.

8.11 Kupující je povinen reklamovat vady zboží u prodávajícího bez zbytečného odkladu poté, co je zjistí, nejpozději však v reklamační lhůtě určené délkou záruční doby.

8.12 V případě, že kupující provede nebo nechá provést jakýkoli zásah do zboží, prodávající nenese odpovědnost za vady způsobené takovýmto neodborným zásahem, a kupující ztrácí záruku na kvalitu. Záruka na kvalitu také zaniká, pokud dojde k neodbornému zásahu do mechanických, elektronických, softwarových nebo elektrických částí zboží.

8.13 Pokud má zboží vadu, má kupující právo požadovat její odstranění. Podle vlastního výběru může požadovat dodání nové bezvadné věci nebo opravu, ledaže je vybraný způsob odstranění vady nemožný nebo by byl nepřiměřeně nákladný; to se posuzuje zejména s ohledem na závažnost vady, hodnotu, kterou by zboží mělo bez vady, a zda může být vada odstraněna jiným způsobem bez značných obtíží pro kupujícího. Prodávající může odmítnout odstranit vadu, je-li to nemožné nebo nepřiměřeně nákladné, zejména vzhledem k závažnosti vady a hodnotě zboží bez vady. Pokud se vada týká pouze části věci, může kupující požadovat pouze výměnu této části. Není-li to možné, může odstoupit od smlouvy, pokud to však vzhledem k povaze vady není neúměrné, zejména pokud je možné vadu odstranit bez zbytečného odkladu, má kupující právo na bezplatné odstranění vady.

8.14 Kupující má právo na dodání nové věci nebo výměnu části i v případě odstranitelné vady, pokud nemůže zboží řádně užívat pro opakované výskyty vady po opravě nebo pro větší počet vad. V takovém případě má kupující právo také odstoupit od smlouvy.

8.15 Kupující může požadovat přiměřenou slevu nebo odstoupit od smlouvy, pokud prodávající vadu odmítl odstranit nebo ji neodstranil, pokud se vada opakuje, nebo pokud je podstatným porušením smlouvy, nebo pokud je z prohlášení prodávajícího či z okolností jasné, že vada nebude odstraněna v přiměřené době nebo bez značných obtíží pro kupujícího. Přiměřená sleva se určí jako rozdíl mezi hodnotou zboží bez vady a hodnotou vadného zboží, které kupující obdržel. Kupující nemůže odstoupit od smlouvy, pokud je vada nevýznamná. Pokud kupující odstoupí od smlouvy, prodávající mu vrátí kupní cenu bez zbytečného odkladu poté, co obdrží vrácené zboží nebo pokud mu kupující prokáže, že zboží odeslal.

8.16 Pokud kupující neodstoupí od smlouvy nebo neuplatní právo na dodání nové bezvadné věci, na výměnu její části nebo na opravu, může požadovat přiměřenou slevu. Kupující má také právo na přiměřenou slevu, pokud prodávající nemůže dodat novou věc bez vady, vyměnit její část nebo zboží opravit, nebo pokud prodávající nezjedná nápravu v přiměřené době, nebo pokud by zjednání nápravy způsobilo kupujícímu značné obtíže.

8.17 Kupující nemá právo uplatnit záruku na vady, na které byl prodávajícím při uzavření smlouvy výslovně upozorněn.

8.18 Práva z vadného plnění kupujícímu nenáleží, pokud před převzetím zboží věděl, že má zboží vadu, nebo pokud se jedná o zboží poskytované zdarma (dárky), nebo pokud kupující vadu sám způsobil, zejména v následujících případech: a) používáním zboží pro jiné nebo nevhodné účely než k tomu určenému, a/nebo za podmínek, které neodpovídají přirozenému prostředí z hlediska vlhkosti, chemických a mechanických vlivů.

b) neodborným nebo hrubým zacházením, obsluhou či zanedbáním nezbytné péče o zboží, a to jak ze strany kupujícího, tak třetími osobami, které nebyly prodávajícím pověřeny;

c) poškozením zboží v důsledku nadměrného zatížení, nesprávného používání nebo neodborné montáže, instalace či uvedení do provozu, pokud tyto činnosti nebyly provedeny v souladu s pokyny prodávajícího a jsou v rozporu s podmínkami a parametry uvedenými v dokumentaci – zejména v návodu k použití, obecnými zásadami, technickými normami nebo bezpečnostními předpisy platnými v České republice;

d) poškozením zboží v důsledku neodvratitelných nebo nepředvídatelných událostí;

e) náhodným poškozením zboží;

f) poškozením zboží v důsledku nedostatečné nebo chybné údržby;

g) neodborným zásahem, poškozením během dopravy, poškozením způsobeným vodou, ohněm, statickou nebo atmosférickou elektřinou či jinými zásahy vyšší moci;

h) neodborným a neoprávněným zásahem do zboží ze strany kupujícího nebo jiných neoprávněných osob (např. použitím nevhodného zařízení na údržbu, nevhodnými náhradními díly nebo provedením významné úpravy na zboží apod.).

8.19. Nárok na uplatnění vad zboží ze strany kupujícího vůči prodávajícímu zaniká také uplynutím záruční doby uvedené v bodě 8.4 těchto VOP.

Čl. IX: Informace a technické poradenství

Jakékoli informace a doporučení prodávajícího ohledně nabízeného či zakoupeného zboží jsou poskytovány nezávazně a bez jakékoli odpovědnosti, pokud se prodávající výslovně a písemně nezaváže k jejich poskytování. Kupující je povinen ověřit, zda je produkt vhodný pro konkrétní účel. Poskytnuté poučení a informace od prodávajícího týkající se jeho zboží nejsou zárukou jejich vhodnosti pro užití kupujícím.

Čl. X: Odstoupení od kupní smlouvy

10.1. Prodávající má právo odstoupit od kupní smlouvy v případě vyprodání zásob, nedostupnosti zboží, nebo pokud výrobce, dovozce či dodavatel přerušil výrobu nebo provedl závažné změny, které znemožnily splnění povinností prodávajícího vyplývajících z kupní smlouvy, nebo z důvodů vyšší moci, či pokud není schopen dodat zboží kupujícímu v určené lhůtě podle těchto Všeobecných obchodních podmínek, nebo za cenu uvedenou v internetovém obchodě. Prodávající je také oprávněn odstoupit od smlouvy v případě technické závady v interním systému dle bodu 4.1. VOP. O této skutečnosti je prodávající povinen okamžitě informovat kupujícího a vrátit mu případně uhrazenou kupní cenu za zboží.

10.4. Odstoupení od smlouvy musí kupující učinit prokazatelnou formou v souladu s platnými právními předpisy a doručit jej prodávajícímu. Prodávající doporučuje, aby odstoupení bylo učiněno písemně a obsahovalo identifikaci kupujícího, číslo a datum objednávky, přesnou specifikaci zboží, způsob, jakým má prodávající vrátit již přijaté plnění, zejména číslo účtu a/nebo poštovní adresu, a případně důvod odstoupení. Po obdržení odstoupení od kupní smlouvy potvrdí prodávající kupujícímu jeho přijetí v souladu s § 1830 NOZ. Současně je kupující povinen vrátit prodávajícímu nepoškozené zboží spolu s příslušenstvím (je doporučeno zahrnout i dokumentaci, návod, záruční list, doklad o zaplacení apod.). To znamená, že kupující musí vrátit vše, co získal na základě kupní smlouvy. Pokud to není možné (např. pokud bylo zboží během této doby zničeno nebo spotřebováno), je kupující povinen poskytnout prodávajícímu peněžitou náhradu za to, co již nemůže být vráceno. Pokud je vrácené zboží zcela nebo zčásti poškozeno, znečištěno nebo není vráceno v kompletním stavu, je prodávající oprávněn uplatnit vůči kupujícímu kompenzaci za snížení hodnoty vraceného zboží, resp. za náklady vynaložené na uvedení zboží do původního stavu. Kupující souhlasí s tím, že v případě vrácení zboží, u kterého došlo k poklesu hodnoty v důsledku manipulace jinak, než je nezbytné k vyzkoušení s ohledem na jeho povahu a vlastnosti, si prodávající účtuje následující kompenzaci:

a) až 20 % z ceny zboží za vyzkoušené, ale nevyčištěné vrácené zboží

b) až 30 % z ceny zboží za znehodnocené vrácené zboží (např. mírné odřeniny)

c) až 50 % z ceny zboží za výrazně znehodnocené vrácené zboží (např. hlubší odřeniny, opotřebované příslušenství)

d) cena příslušenství za chybějící nebo opotřebované příslušenství (u testovaného či použitého modelu).

Prodávající si vyhrazuje právo započíst svůj nárok z této kompenzace na vrácenou kupní cenu. Prodávající vrátí kupujícímu pouze sníženou kupní cenu. Kupující může při odstoupení od smlouvy využít službu prodávajícího na svoz pro vrácení nebo reklamaci zboží. Pokud kupující tuto službu nevyužije, je povinen doručit zboží prodávajícímu na vlastní náklady v souladu s podmínkami tohoto článku.

10.5. Prodávající není v prodlení s vracením kupní ceny, pokud kupující nevrátí zakoupené zboží spolu s oznámením o odstoupení od smlouvy. Kupující je povinen zaslat nebo předat zakoupené zboží prodávajícímu bez zbytečného odkladu, nejpozději však do 14 dnů od odstoupení od smlouvy. Po dobu, než zboží vrátí, nese riziko škody na zboží kupující. Kupující má také možnost využít nabídku služby prodávajícího pro svoz zboží na vrácení nebo reklamaci dle článku 10.4 VOP.

10.6. Pokud kupující odstoupí od kupní smlouvy a vrátí prodávajícímu zboží, které nebylo použito, je v nepoškozeném stavu a pokud možno v původním obalu, prodávající mu podle § 1832 odst. 1 NOZ vrátí bez zbytečného odkladu, nejpozději však do 14 dnů od odstoupení od smlouvy (což zahrnuje doručení odstoupení a vrácení zboží) zaplacenou kupní cenu za zboží uvedené v závazném potvrzení objednávky nebo její část včetně nákladů na dodání, pokud je prodávající přijal, přičemž se odečte případná kompenzace podle čl. 10.4. VOP.

10.7. Kupující není oprávněn odstoupit od smluv uvedených v § 1837 NOZ.

10.8. Pokud kupující zakoupil od prodávajícího zboží v akci 1+1, při odstoupení od kupní smlouvy musí vrátit v původním nepoškozeném stavu jak vybrané zboží, tak zboží pořízené za zvýhodněnou cenu (1 Kč) v rámci této akce. Odstoupením od smlouvy na vybrané zboží automaticky zaniká také kupní smlouva na zboží pořízené za zvýhodněnou cenu (dále jen „zboží v akci“). V případě, že kupující při odstoupení od smlouvy nevrátí i zboží v akci (např. pouze vrátí vybrané zboží pořízené za plnou cenu), bere na vědomí a souhlasí s tím, že prodávající má právo požadovat za zboží v akci jeho skutečnou hodnotu, tedy cenu podle aktuálního ceníku prodávajícího na e-shopu, a tuto částku odečíst od pohledávky kupujícího na vrácení kupní ceny. Pokud kupující vrátí pouze zboží pořízené za zvýhodněnou cenu, prodávající mu vrátí 1 Kč. Kupující tímto potvrzuje, že souhlasil s podmínkami akce 1+1.

Čl. XI: Alternativní (mimosoudní) řešení spotřebitelských sporů a online platforma pro řešení sporů

11.1. Kupující, jako spotřebitel, má právo na mimosoudní řešení sporu z uzavřené kupní smlouvy či smlouvy o poskytování služeb v souladu s § 20d zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele. Kontrolním orgánem a subjektem příslušným k přijímání případných stížností kupujícího je Česká obchodní inspekce (http://www.coi.cz/). Před zahájením mimosoudního řešení sporu prodávající doporučuje kupujícímu nejprve kontaktovat prodávajícího pro vyřešení vzniklé situace.

11.2. Mimosoudní řešení spotřebitelských sporů je iniciováno na návrh kupujícího a musí být ukončeno do 90 dnů od jeho zahájení. Náklady spojené s mimosoudním řešením sporů nese každá strana (kupující i prodávající) sama.

11.3. V souladu s Nařízením Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 524/2013 o online řešení spotřebitelských sporů, prodávající informuje kupujícího, že byla zřízena platforma pro online řešení sporů. Kupující se může na tuto platformu obrátit v případě mimosoudního řešení sporů. Odkaz na tuto platformu je uveden na internetových stránkách prodávajícího.

Čl. XII: Zpětný odběr elektrospotřebičů

Podrobnosti o výši příplatků a místech zpětného odběru použitých elektrozařízení lze nalézt na webových stránkách organizací, které zajišťují kolektivní systémy pro oddělený sběr, zpětný odběr, zpracování, využití a odstranění elektrozařízení a elektroodpadu:

• ASEKOL

• EKO-KOM a.s. (zpětný odběr obalů)

• ECOBAT s.r.o. (zpětný odběr baterií a akumulátorů)

Čl. XIII: Závěrečná ustanovení

13.1. Bez výslovného písemného souhlasu druhé smluvní strany nelze pohledávku ze smlouvy postoupit, zastavit ani vůči ní provádět zápočty.

13.2. Na práva a povinnosti smluvních stran, které nejsou výslovně upraveny těmito VOP, se přiměřeně použijí ustanovení občanského zákoníku, zákona o ochraně spotřebitele a dalších příslušných právních předpisů platných v České republice.

13.3. Tyto Všeobecné obchodní podmínky se stávají pro smluvní strany závaznými a nabývají účinnosti vůči kupujícímu okamžikem odeslání elektronické objednávky, přičemž kupující potvrdil, že byl seznámen s jejich obsahem a souhlasí s jejich použitím.

13.4. Zasláním objednávky kupující potvrzuje, že si přečetl tyto Všeobecné obchodní podmínky, je mu známa všechna práva a povinnosti, které z nich vyplývají, a plně s nimi souhlasí.

Tyto podmínky nabývají platnosti dne 1. 1. 2024

Obchodní podmínky